.

WSZYSTKO DLA PIŁKARZY



Podnieś swoje umiejętności piłkarskie !

porady, diety, ćwiczenia, treningi dla piłkarzy - wszystko za darmo! Wszystko dla Ciebie!

Kontuzja pachwiny

Czujesz kłucie na górze uda, po wewnętrznej stronie?  Ból ten nasila się przy próbie oddania mocnego strzału lub przy bieganiu? Uważaj! To pachwina, a Ty właśnie masz z nią problem. Wykorzystaj nasze porady aby jak najszybciej dojść do pełnej sprawności.

Ból pachwiny może wynikać z:
  • choroby jajnika, ciąży pozamacicznej (oczywiście Ciebie to raczej nie dotyczy!), 
  • zmiany w węzłach chłonnych
  • zwyrodnienia kręgosłupa
  • rwy kulszowej
Najczęściej jednak ból jest spowodowany przeciążeniem podczas treningu, naciągnięciem,  zerwaniem podczas oddawania silnego strzału.

Zapobiegnij:

Rozgrzej pachwiny. W tym celu po rozbieganiu usiądź na ziemi, zegnij kolana i przyciągając złączone stopy po podłożu do pośladków, wypychaj kolana na zewnątrz. Stopniowo pogłębiaj. Pamiętaj o tym szczególnie  przed rozgrywaniem meczu na mokrej, grząskiej nawierzchni.  


Oto kilka sprawdzonych sposobów leczenia pachwiny:



Najważniejsze to nie grać na siłę. Jeśli podczas meczu poczułeś wyraźne ukłucie w pachwinie, zgłoś ten fakt trenerowi. Musisz zostać zmieniony, nawet jeżeli ból nie jest na tyle duży abyś musiał zaprzestać grę. Ból nie jest jeszcze bardzo odczuwalny, ponieważ w czasie uprawiania sportu poziom adrenaliny w Twoim organizmie jest podwyższony, a to naturalny lek przeciwbólowy, który sam produkujesz. Nie zgrywaj jednak bohatera. Dalsze uczestniczenie w grze spowoduje pogłębienie się urazu,  a ból po skończonej grze może okazać się nie do wytrzymania. Chyba lepiej więc poświęcić jeden mecz, zamiast pauzować miesiąc, a nawet dłużej?

Szybko przyłóż lód do bolącego miejsca - pozwoli to na zlikwidowanie powstałych mikro urazów oraz złagodzi ból, który niewątpliwie pojawi się w najbliższym czasie. Pamiętaj aby nie przykładać lodu bezpośrednio na skórę, gdyż może doprowadzić to do odmrożeń. Owiń lód w szmatkę i dopiero wtedy wykonuj delikatny masaż bolącego miejsca lodem.

Użyj maści. Od razu po zabiegach wykonywanych lodem nałóż na bolącą pachwinę maść o działaniu przeciwbólowym i przeciwzapalnym (nie rozgrzewającym!).

Ciepło, zimno, ciepło, zimno - po kąpieli skieruj słuchawkę prysznica bezpośrednio na bolące miejsce. Puszczaj na przemian tylko bardzo ciepłą i tylko bardzo zimną wodę. Im większa skrajność temperatury wody oraz im dłużej wytrzymasz pod strumieniem bardzo ciepłej i bardzo zimnej wody, tym lepiej. Takie działanie znacznie przyspieszy krążenie krwi w bolącym miejscu, co pozwoli na szybsze pozbycie się stanu zapalnego. Pamiętaj aby kierować strumień precyzyjnie! W pobliżu pachwiny znajdują się wiadome wszystkim miejsca, które nie przepadają za skrajnie zimną i ciepłą wodą...

Masażysta - jest pomocny. Przyspieszy proces gojenia się pachwiny. Nie każdy jednak lubi być masowanym w okolicach krocza przez jakiegoś faceta. Postaraj się przełamać albo... Udaj się do masażystki... To przecież dla Twojego dobra!

Nie nadwyrężaj, dopóki nie wyleczysz całkowicie - inaczej wszystkie wykonane powyżej działania nie przyniosą efektu, a Twój powrót do pełnej sprawności przedłuży się.


Jeśli ból towarzyszy od dłuższego czasu (kilka miesięcy) lub wraca raz na jakiś czas, musisz skontaktować się z lekarzem, który powinien skierować Cię na badanie USG. Pozwoli ono na dokładniejsze zlokalizowanie przyczyny długotrwałego bólu. Warto też wykonać poizometryczną relaksację mięśnia - technika ta najskuteczniej łagodzi przykurcze mięśniowe, zwalcza podrażnienia mięśnia, tkanki łącznej oraz działa przeciwbólowo.
Zachęcam również do odwiedzenia strony www.takiekolano.blogspot.com na której dowiesz się wszystkiego na temat kontuzji kolana - jak im zapobiegać oraz jak leczyć.

http://szkolapilki.blogspot.com

13 komentarzy:

  1. Nw , kto to opracował , ale pomogło .. 2 raz mam problem z opisaną wyżej kontuzją , po codziennym stosowaniu się do porad wyleczyłem kontuzje polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się, że mogłem pomóc :) metode wielokrotnie stosowałem na samym sobie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety sam mam problemy z pachwiną. We wrześniu poczułem silne ukucie w pachwinie przy oddawaniu mocnych strzałów, kupiłem krem DICLOZIAJA i po 3 tygodniach wróciłem do treningów.

    Wczoraj podczas meczu - oczywiście przed meczem się rozciągałem. Oddałem mocny strzał i poczułem lekkie ukucie w tym samym miejscu co kiedyś...

    Dziś jak się obudziłem to ból był jeszcze większy, na razie dałem lód i pomaga... Nie wiem co robić, żeby ból w pachwinie nie wracał. Chciałbym wzmocnić te mieśnie, tylko nie wiem za bardzo jak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od wczoraj mam podobny problem. .niestety grałem tylko 45min..druga połowa meka z poziomu lawki i straszny bol pachwiny.probowalem to rozgrzac ale jak wykonalem zryw do biegu yo mnie ten bol hamowal ..niewiem od czego zaczal anonim nr.1 ze mu pomoglo czy najpierw woda cieplo.zimno .czy rozciaganie później woda prosze o podpowiedzieć jeżeli ktos tu w ogole z autorow jest pozdro jak cos 4258829 gg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rezultaty widać dopiero po kilku dniach regularnego stosowania się do zaleceń. Niestety, nic od razu się nie dzieje i potrzebny jest czas na wygojenie się wszystkich włókien. Twoja pachwina może być w zdecydowanie gorszym stanie niż Anonimowego nr 1.

      Usuń
  5. Mam jedno pytanie do was :) Ja cwicze na silowni juz ponad rok. Od glupich brzuszkow mam problemy z pachwina bylem u lekarza mialem usg i wyszlo ze mam oslabiony pierscien wewnetzny bylem u chirurga potem co nic nie wykazal ze regeneracja wystarczy. Czy w moim przypadku rozsciaganie itp beda dobrym rozwiazaniem ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,jak długo trzeba stosować wyżej wymienione metody, żeby ból odpuścił ??

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy gralem na bramce (bramkarz) na meczu zucilem sie na piłkę i upadlem na kolano i poczułem ukucie w pachwinie . Przez 2 dni nie mogłem sprawnie chodzić.minęły 2mies a bol nadal odczuwam pomocy

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy te ćwiczenia wyleczą ból pachwiny po półtorej tygodnia od doznania kontuzji?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam ja gralem i podczas wykroku cos strzelilo w pachwinie ból byl na tyle silny ze zszedlem z boiska.. Chodze normalnie i podczas chodu jest wogole nie odczuwalne ale przy kazdym wykroku i oddaniu strzalu ból powraca.. Jakies rady jak to wyeliminowac?

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno trzeba przeprowadzić diagnostykę w tym kierunku. Jeśli to problemy zwyrodnieniowe kręgosłupa to trzeba podjąć odpowiednie leczenie, rehabilitację również. Nie można lekceważyć takich dolegliwości.

    OdpowiedzUsuń
  11. Intensywne uprawianie sportu prędzej, czy później może skończyć mniej lub bardziej poważną kontuzją. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem pozostaje profesjonalna rehabilitacja, która najczęściej pozwala na powrót do treningów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszeliście o dobroczynnym działaniu komory normobarycznej? Słyszałam, że pomaga nawet w leczeniu kontuzji. Tutaj https://normobaric.com.pl/ znajdziesz ofertę sesji w takiej komorze. Zobacz sobie.

    OdpowiedzUsuń